Subject: FW: Punsu soo taastamistöödeks vajalikud mahasõidud
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Feb 2025 16:38:56 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Küllike Kuusik | RMK <[email-masked]>
Sent: Friday, February 21, 2025 4:44 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Punsu soo taastamistöödeks vajalikud mahasõidud

Tere

Vabandan, et vastus on viibinud. Planeerisime objektil liikumise ringi ja
saame hakkama kolme mahasõiduga, mis kõik on seotud ka puiduladudele
juurdepääsuga. Tööde teostamiseks vajame mahasõite nr 5-2; 5 ja  2.
Nendesse asukohtadesse soovime rajada ajutised ristumiskohad, mis pärast
tööde ja puidu väljaveo lõppu likvideerime. Puidu ladustame objektile,
mitte teemaale. Kasutatav tehnika on metsaveoautod ja ekskavaatorid (mass
8-18 tonni, laius kuni 4 m.) Palun saatke tingimused ajutiste
ristumiskohtade ehitamiseks.

Lugupidamisega,

Küllike Kuusik

Looduskaitsetööde juht

Riigimetsa Majandamise Keskus

+3725038556

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 21. jaanuar 2025 15:15
Adressaat: Küllike Kuusik | RMK <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Märt Reha <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Punsu soo taastamistöödeks vajalikud mahasõidud

Tere.

Oleme ameti siseselt riigi tugimaanteelt 85 Liiapeksi-Loksa tee
(liiklussagedus 2261 a/ööp) juurdepääsude teemat arutanud.  TRAM-il on
olemas ülevaade mahasõitude seisukorrast teevideote kaudu (allpool on
pildid juurdepääsuteede asukohtadest ja seisukorrast). Üldiselt on näha,
et juurdepääsudel ei ole nõuetekohaseid gabariite ja puudub kandevõime
(sõitmine toimuks nö üle pinnase).

Soovime tagada, et soo taastamisega ei rikutaks ära avalikus kasutuses
olevat riigiteed ja ei halvendaks tee seisundi nõudeid, et tagada tee
kasutatavus kõigile liiklejatele.

Soovitud kuuest juurdepääsuteest on riiklikku teeregistrisse  kantud 4
ristmikku.

Juurdepääs 1 – 85 km 3,89

Juurdepääs 2 – 85 km 4,239   (on teeregistris)

Juurdepääs 5 – 85 km 4,723   (on teeregistris)

Juurdepääs 5-1 – 85 km 5,23

Juurdepääs 5-2 – 85 km 5,772 (on teeregistris)

Juurdepääs 6 – 85 km 5,99   (on teeregistris)

Palun teilt kavandatava liiklemise kohta veidi lisainfot:

1.	Millised (neist neljast juurdepääsust, mis on teeregistris) on
vajalikud ühekordseks juurdepääsuks, st tehnika ühekordne liikumine
tööalale ja tagasi?
2.	Millise juurdepääsu kaudu plaanite metsamaterjali väljavedu? Ja
kas tegemist oleks ajutise juurdepääsuga (likvideeritakse peale soo
taastamistööde lõppu) või jääb alaliseks juurdepääsuteeks?

*	Kui on tegemist ajutise juurdepäästeega, saame sõlmida ajutise
ristumiskoha ehitamise lepingu (ei ole vaja eraldi teeprojekti koostada,
on veidi kiirem menetlus).
*	Kui on tegemist alalise juurdepääsuteega, siis väljastame (eraldi
kirjaga) nõuded ristumiskoha projekti koostamiseks, teie palkate
teedeinseneri, kes koostab projekti ja esitab meile kooskõlastamiseks. Kui
projekt on korras, sõlmime ristmiku ehitamiseks lepingu.

3.	millised sõidukid sõitma hakkavad (mis gabariidid)?

Kui lisainfo on olemas, oleme valmis kiiresti reageerima (kas väljastama
nõuded teeprojekti koostamiseks või sõlmima RMK-ga ajutiste mahasõitude
lepingud).

Peatset tagasisidet ootama jäädes.

Väljavõtted teevideotest:

Juurdepääs 1 - 85 km 3,89

Juurdepääs 2 - 85 km 4,24

Juurdepääs 5 - 85 km 4,72

Juurdepääs 5-1,  85 km 5,23

Juurdepääs 5-2,   85 km 5,76

Juurdepääs 6,  85 km 5,99

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Küllike Kuusik | RMK < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, January 15, 2025 1:14 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Märt Reha < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Punsu soo taastamistöödeks vajalikud mahasõidud

Tere

Kirjutan hommikuse telefonivestluse jätkuks. Plaanime hiljemalt märtsis
alustada Punsu soo ja metsade veerežiimi taastamistöödega. Inseneribüroo
Steiger saatis teile kooskõlastamiseks projekti, kus olid kirjeldatud ka
soovitud mahasõidud Liiapeksi-Loksa riigimaanteelt. Vastasite kirjaga nr
7.1-2/20850-2, 23. detsembrist 2024, et mahasõidud ei vasta nõuetele.

Täpsustan, et enamuses märgitud mahasõitudel toimub ainult tehnika
ühekordne liikumine tööalale ja tagasi, metsamaterjali väljavedu plaanime
ainult ühelt mahasõidult. Materjali ladustame tööobjektile metsatee äärde.
Oleme valmis koheselt rajama ajutised mahasõidud, et saaksime töödega
alustada, kuna seoses looduskaitseliste piirangutega on tööde aeg lühike
ja planeeritud raied soovime teostada märtsikuus.

Kas on võimalik koos teie spetsialistiga mahasõidud looduses üle vaadata?
Ilmselt saame mõnest ka loobuda ja liikuda tehnikaga rohkem mööda objekti.
Vajalikele on vaja leida võimalik tööde maht.

RMK looduskaitseosakonna poolt tegeleb objektiga looduskaitse tööjuht Märt
Reha.

Palun andke teada, mida peame edasi tegema ja kuna oleks võimalik kohtuda
väljas.

Lugupidamisega,

Küllike Kuusik

Looduskaitsetööde juht

Riigimetsa Majandamise Keskus

+3725038556

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.